Kategorie
- SZKOLENIA
- MONITORY INTERAKTYWNE
montaż gratis* - "KTO TY JESTEŚ? - POLAK MAŁY"
- E-LEGITYMACJE
- AKTYWNA TABLICA 2024
- AKTYWNA SZKOŁA 2024
- MALUCH PLUS 2024
- EKOPRACOWNIA 2024
- SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
- POMOCE SZKOLNE DO PRACOWNI PRZEDMIOTOWYCH
- WIZUALNE MYŚLENIE W EDUKACJI
- NAKLEJKI EDUKACYJNE NA SCHODY
- ROBOTY EDUKACYJNE I KODOWANIE
- MAPY ŚCIENNE I GLOBUSY
- DRUK 3D I AKCESORIA
- PLANSZE DYDAKTYCZNEBIOLOGIA CHEMIA EDUKACJA PATRIOTYCZNA EDUKACJA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA PLANSZE ZESTAWY PLANSZ EKOLOGIA FIZYKA GEOGRAFIA HISTORIA JĘZYK POLSKI JĘZYKI OBCE MATEMATYKA MUZYKA PIERWSZA POMOC I BEZPIECZEŃSTWO PLASTYKA I SZTUKA PRZYRODA RELIGIA TECHNIKA I EKONOMIKA WOS I PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ WYCHOWANIE KOMUNIKACYJNE POZOSTAŁE
- MULTIMEDIA
- PROGRAMY MULTIMEDIALNE
- EDUKACJA UCZNIÓW Z UKRAINY
- EDUKACJA PRZEDSZKOLNA
- EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
- SZKOŁA PONADPODSTAWOWA
- ŚWIETLICA SZKOLNA pomoce
- ZEGARY DO SAL LEKCYJNYCH
- TABLICE SZKOLNE I NAKŁADKI MAGNETYCZNE
- GABLOTY
- WYROBY PIANKOWE, SIEDZISKA
- SPORT, SALA GIMNASTYCZNA
- DYWANY
- MEBLE
- ŚWIETLICA I STOŁÓWKA SZKOLNA
- BIBLIOTEKA I CZYTELNIA
- FOTELE I KRZESŁA
- POMIESZCZENIA SOCJALNE
- SZYLDY I GODŁA
- GABINET PIELĘGNIARKI
- PROMOCJE
- NORMY MEBLI SZKOLNYCH
- NOWA KOLORYSTYKA MEBLI
Informacje o produkcie
ALFABET OBRAZKOWY - ZESTAW 32 plansz, karty pracy + CD
Więcej informacji
Plansze edukacyjne „Alfabet obrazkowy” przygotowane są z myślą o rozwoju umiejętności dziecka, w szczególności zdolności językowych. Przedszkole jest miejscem, w którym poprzez zabawę dziecko poznaje alfabet liter drukowanych. Zabawa rozwija w dziecku oczekiwania poznawcze w tym zakresie i jest najlepszym rozwiązaniem metodycznym, które sprzyja jego rozwojowi.
Zgodnie z Podstawą programową wychowania przedszkolnego dziecko, po zakończeniu edukacji przedszkolnej posiada następujące umiejętności: rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane na skutek zabawy i spontanicznych odkryć, odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczące treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności. Nauczyciele wykorzystują każdą naturalnie pojawiającą się sytuację edukacyjną prowadzącą do osiągnięcia dojrzałości szkolnej. Sytuacje edukacyjne wywołane np. oczekiwaniem poznania liter skutkują zabawami w ich rozpoznawaniu. Jeżeli dzieci w sposób naturalny są zainteresowane zabawami prowadzącymi do ćwiczeń czynności złożonych, takich jak liczenie, czytanie, a nawet pisanie, nauczyciel przygotowuje dzieci do wykonywania tychże czynności zgodnie z fizjologią i naturą pojawiania się tychże procesów.
Plansze „Alfabet obrazkowy” doskonalą umiejętności nazywania i rozróżniania liter oraz uczą spontanicznie odczytywać krótkie wyrazy. Umożliwiają, poprzez zabawę na wprowadzenie alfabetu w języku ojczystym.
Dodatkowym atutem plansz jest fakt, że ich uniwersalna forma pozwala na tworzenie wielu modyfikacji zabaw. Zachęcamy do stworzenia własnych zasad gier, które pomogą dziecku zrozumieć otaczającą go rzeczywistość lub ułatwią odbiór wiedzy. Poniżej przedstawione są przykładowe scenariusze zabaw edukacyjnych, w których mogą uczestniczyć dzieci z każdej grupy przedszkolnej. Plansze edukacyjne można efektownie połączyć z matą edukacyjną „Alfabet obrazkowy” i wprowadzić interesujące zabawy edukacyjne.
Scenariusz 1. "Moje imię"
Potrzebne materiały :
- plansze edukacyjne
Dzieci siedzą na dywanie, tworząc koło. W środku koła znajduje się nauczyciel z planszami edukacyjnymi.
Nauczyciel podnosi do góry plansze z konkretną literą alfabetu i mówi: Wszystkie dzieci, które w swoim imieniu mają literkę: np. K szybko wstają i zamieniają się miejscami. Dzieci, które mają literkę K w swoim imieniu szybciutko zamieniają się między sobą miejscami. Ostatnia osoba, która zamieni się miejscem losuje kolejną planszę z literką i powtarza słowa : Wszystkie dzieci, które w swoim imieniu mają literkę: np. M szybko wstają i zamieniają się miejscami.
Gry można kontynuować tak długo, jak długo dzieci są aktywne.
Zabawę tę można dowolnie modyfikować zastępując zamianę miejscami np. trzema przysiadami, dwoma obrotami itd.
Cel główny gry: to przygotowanie dzieci do nauki czytania poprzez umiejętność wyszczególniania liter swojego imienia, doskonalenie spostrzegawczości oraz koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej.
Scenariusz 2. "Moje czy twoje krzesełko".
Scenariusz 3. "Moje czy twoje".
(scenariusze dostępne z zestawem edukacyjnym)
Przeznaczenie:
1. Do wykorzystania w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej przy realizacji treści z zakresu:
- rozwój zdolności językowych
- rozwój spostrzegawczości u dzieci
2. Jako pomoc demonstracyjna dla nauczycieli.
3. Jako materiał ćwiczeniowy dla dzieci.
Materiał dydaktyczny zawiera:
Kolorowe plansze formatu A-3, zafoliowane obustronnie w ilości 32 szt.
Kraty pracy dla dzieci (rysunki konturowe) do kopiowania, kolorowania i wycinania;
Płytę CD (matryca) ze wszystkimi planszami i kartami pracy z możliwością wielokrotnego drukowania;
Sztywną teczkę z rączką do przechowywania zestawu
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również