Kategorie
- SZKOLENIA
- MONITORY INTERAKTYWNE
montaż gratis* - "KTO TY JESTEŚ? - POLAK MAŁY"
- E-LEGITYMACJE
- AKTYWNA TABLICA 2024
- AKTYWNA SZKOŁA 2024
- MALUCH PLUS 2024
- EKOPRACOWNIA 2024
- SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
- POMOCE SZKOLNE DO PRACOWNI PRZEDMIOTOWYCH
- WIZUALNE MYŚLENIE W EDUKACJI
- NAKLEJKI EDUKACYJNE NA SCHODY
- ROBOTY EDUKACYJNE I KODOWANIE
- MAPY ŚCIENNE I GLOBUSY
- DRUK 3D I AKCESORIA
- PLANSZE DYDAKTYCZNE
- MULTIMEDIA
- PROGRAMY MULTIMEDIALNE
- EDUKACJA UCZNIÓW Z UKRAINY
- EDUKACJA PRZEDSZKOLNA
- EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
- SZKOŁA PONADPODSTAWOWA
- ŚWIETLICA SZKOLNA pomoce
- ZEGARY DO SAL LEKCYJNYCH
- TABLICE SZKOLNE I NAKŁADKI MAGNETYCZNE
- GABLOTY
- WYROBY PIANKOWE, SIEDZISKA
- SPORT, SALA GIMNASTYCZNA
- DYWANY
- MEBLE
- ŚWIETLICA I STOŁÓWKA SZKOLNA
- BIBLIOTEKA I CZYTELNIA
- FOTELE I KRZESŁA
- POMIESZCZENIA SOCJALNE
- SZYLDY I GODŁA
- GABINET PIELĘGNIARKI
- PROMOCJE
- NORMY MEBLI SZKOLNYCH
- NOWA KOLORYSTYKA MEBLI
Informacje o produkcie
Chińczyk - gra dla 6 osób
Więcej informacji
Gra Chińczyk wywodzi się z Indii. Jest znana również pod nazwą ludo i pachisi. W Europie zagościła ok. stu lat temu. Jest przeznaczona dla 6 osób.
Jak grać?
Każdy gracz wybiera własne pionki i ustawia je obok strzałki w tym samym kolorze (w „schowku”). Zawodnicy według ustalonej kolejności rzucają kostką po 3 razy, dopóki któryś nie wyrzuci 6 oczek. Gracz ustawia wówczas jeden ze swoich pionków na polu startowym, rzuca ponownie kostką i przesuwa swój pionek zgodnie z ruchem wskazówek zegara o liczbę zgodną z oczkami na kostce. Jeśli wyrzuci kostką 6, przysługuje mu prawo do ponownego rzutu, może również wyprowadzić kolejny pionek ze „schowka”. Pionki mogą nad sobą przeskakiwać. Jeśli podczas rozgrywki pionki dwóch graczy będą zajmowały to samo pole, wówczas stojący tam wcześniej zostaje zbity i wraca do „schowka” obok strzałki. Gdy gracz obejdzie pionkiem całą planszę, musi wprowadzić go do „domku” (pól oznaczonych tym samym kolorem, co pionek). Kiedy gracz nie ma na planszy żadnego pionka, by wyprowadzić ze „schowka” kolejny, musi wyrzucić 6 oczek. Wygrywa osoba, która jako pierwsza wprowadzi wszystkie pionki do „domku”.